2010. május 5., szerda

Pálya: elkezdődött a 80-as vonal fejlesztése!

Elkezdtem a 80-as vonal fejlesztését RailWorks alá. A pálya Budapest-Keleti – Hatvan – Füzesabony – Miskolc – Sátoraljaújhely viszonylatot fogja a tervek szerint igen valósághűen visszaadni.
80as Ez Magyarország egyik legrégebbi vonala, Szerencs állomástól még villamosítva sincs. A kavicságy - szintén innentől – élénk rozsdavörös, és régi típusú betonaljakon húzódik egészen Sátoraljaújhelyig. A vonal többi részén a szokásos gránit jellegű kavicságy található. A váltók döntő többsége nem kézi állítású, a mellékvágányokon persze csak kézzel állítható váltók vannak.
ge_palyaA pálya nyomvonalát a Google Earth segítségével határoztam meg, 1260 GPS koordináta alapján, ami kilométerenként 4 koordinátát jelent átlagban. Ez a nagy felbontású marker-vonal lehetővé teszi a legfeljebb 20 cm eltérésű pályavonal megalkotását, hűen visszaadva az eredeti íveket és pályaobjektumokat. Az állomásépületeket terveim szerint modellezem, a nagyokat részletesebben, a kisebbeket csak hasonlóra. A lényeg inkább az elrendezésen és a pálya infrastruktúra megépítésén lesz, vagyis az oszlopok, jelzők, átjárók és hidak kivitelezésén.
Sajnos a RailWorks nem bővelkedik a Magyarországon jellemző épület típusokban, ezért nagy munka lesz a környezet kialakítása is. A Miskolc-Tiszai pályaudvar fogadóépület lesz a kiindulási pont mind a két irányba, és első körben a rendező pályaudvarok és kocsitárolók kialakítása lesz a tanulmányi munka.
Sok sikert nekem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése